søndag 17. juli 2011

Verdens beste kyllingsuppe

Siden det er skikkelig høst vær i dag bestemte jeg meg for å lage suppe og denne kyllingsuppen er den beste jeg har smakt så lang :) 


Kyllingsuppen her er lavkarbo og kalori vennlig, en grei bonus ;o) link til oppskrift med næringsinnhold: Kyllingsuppe

Oppskrift
400grkyllingfile                                   
1tskarri                                             
0,5tscayennepepper                             


salt og pepper
0,5stkgul paprika                                 
0,5stkrød paprika
1stkpurre
Ca 7,5dlvann
2stkhønsebuljong
1dl       eplejuice/hvitvin
1begercreme fraiche


Litt fløte

1. Del kyllingfiletene i små biter. Stekes i smør. Krydres med karri, cay.pepper, salt og pepper. Legges så til siden, strø litt mel over.

2. Paprikane og purren brunes. (dette punktet har jeg hoppet over)

3. Kok opp vann, buljong, eplejuice/lysekloster/hvitvin, creme fraiche og fløteskvetten. Skal koke i ca 7-8 min. Ha i paprika og purre etter halvgått koketid og kyllingbitene på slutten.. 




En rask og veldig enkel kyllingsuppe med masse smak i, krydrer du ekstra blir den sterk og god om man liker det.


  

Med noen ferske rundstykker til blir dette perfekt, til og med ungene liker det :)

Kyllingsuppe







Har også fått noen tips fra prøvere av kyllingsuppen om å bytte ut kyllingen med reker og/eller laks så det må jeg prøve en dag!






























5 kommentarer:

evy sa...

Den lager jeg også. Er dritgod. Kan også spe med mindre væske og ha den til ris.
Synes også det er godt med mais oppi. Eller bytt ut kyllingen med scampi og fisk :)

Rebecca sa...

Tusen takk for tips, kan tenke meg den er god med ris.
Den skal prøves med mais neste gang :)

Tonje Ailin Solheim sa...

Denne lover jeg å prøve en gang gubben er vekk :D. Han er desverre veldig allergisk mot kylling/kalkun o.l. og kan ikke ha noen dråper med kyllingbuljong i maten engang. Helt krise!! Må steke i forskjellige panner og passe på at bestikk ikke toucher hverandre o.l.

Derfor er også bloggen min rimelig blotta for fjærkre rett og slett...

Men jeg lover å prøve.. for det så innmari godt ut :D

Rebecca sa...

Oi..kjipt å være allergisk mot kylling som er så godt!!

Du burde absolutt prøve den ja, eller lag den med reker/laks som noen tipset om :)

Anonym sa...

Denne oppskriften prøvde jeg for mange år siden, og er sååå glad i den suppen! Fantastisk god!!!!