søndag 16. oktober 2011

Hjemmelaget sengegavl

I går begynte vi endelig på prosjekt hjemmelaget sengegavl, fant inspirasjon på en blogg men gjorde en del endringer for å få den som vi ville.

Sengegavlen snekret mannen sammen og jeg beiset den med Jotuns drivved farge, må si jeg syns det ble veldig bra til slutt.

Kjøpte også to lykter og en liten krakk med skuff som passet godt inn med sengegavlen.

Fargen på veggen passer ikke inn men vi skal pusse opp soverommet om ikke så lenge, bare ta ferdig kjellerstua først.

Hjemmelaget sengegavl



















































Den søte lille krakken, skal ha pynt på seg snart.


















Lagde en kant ut på hver side, ganske kjekt å ha.

























Er kjempe fornøyd med resultatet, bare vi får pusset opp vegger og gulv/tak en dag så blir det enda bedre.
Hele sengegavlen kom på ca 1000,- mye billigere enn å kjøpe ferdig og da får man den ikke helt som man vil heller, så nå er det bare å sette i gang med prosjekt stuebord. Hjemmelaget sengegavl kan absolutt anbefales.


10 kommentarer:

Lille Nit sa...

Det ble kjempefint! Så kreative dere er :)

Fruen sa...

Så tøff den ble da, skal si dere er flinke!

Skulle fått til noe slikt selv, hehe, men det får bli en anna da :)

Rebecca sa...

Takk :) Er veldig fornøyd og det tok ikke mange timene heller. Nå gleder jeg meg til å få til et stuebord :)

Anonym sa...

så stilig! ble jo veldig bra med den driv-ved beisen. og den lille krakken passet jo perfekt :)

Rebecca sa...

Takk for det :) er veldig fornøyd med det hele, den lille krakken er kjempe søt :)

Tone sa...

Så røff den ble! :)
Og krakken likte jeg utrolig godt :)

*Tone*

Rebecca sa...

Takk :) er så utrolig fornøyd selv, gleder meg til å legge meg nå ;)

camilla sa...

fått en utfordring jeg skulle sende videre til noen bloggere, så sender den til deg jeg rebecca :) 7 ting dere sannsynligvis ikke vet om meg. :) så får du ta den om du vil. god helg!

Trine sa...

så arti å se at du har laga sånn sengegavl som æ ønske mæ på rommet :)
Kan æ sniklåne ett bilde til neste innlegg??

Tirsdagsklæm Trine

Rebecca sa...

Bare å låne :o) Er kjempe fornøyd med sengegavlen min og så enkelt å lage selv ;o)