lørdag 28. januar 2012

Hekling

Har blitt hektet på hekling, det er så utrolig morsomt!

Trenger en del forskjellige pinner så jeg kan prøve litt andre ting også, må på garn og pinne handletur til uka!

Lærte meg å hekle via Garnstudio, der har de masse fine videoer som forklarer tydelig hvordan man hekler de forskjellige maskene.

Det er masse fine oppskrifter hos denne flinke jenta: http://www.bekkibjarnoll.com/ 

Har kun lagd mobil sokker, lagde også en sokk til det lille mini kameraet mitt og vurderer lage det til Macen min også. Prøvde meg på pannebånd men det ble ikke helt bra, skal prøve mer senere, kjenner influensaen som mannen har smitta meg med kommer snikende...

Mobilsokkene fant jeg oppskrift på garnstudio til inkl video av hvordan de lages, tar bare en times tid for nybegynnere og jeg fikk det til på første forsøk så det er god start trening.

Skal legge ut bilder av de senere.

2 kommentarer:

camilla sa...

Flink du er da rebecca! :)
her i gården går det på strikking ;) men har lurt litt på hekling og, mye fint man kan lage!

Rebecca sa...

Får ikke helt til strikkingen så den droppet jeg..ikke at heklingen går supert men jobber med saken :o) Er utrolig mye fint man kan lage og det er gøy å ha lagd ting selv :o)